tirsdag 8. januar 2013

2012, del 2

Andre del av 2012 kommer forsinket her på bloggen pga problemer med å laste opp bilder..
Noen andre som opplever det? Jeg "mangler" liksom knappen der vi finner bildene fra dataen.
Om noen har tips til hvordan dette fikses blir jeg glad!
Dermed blir det ikke nye, og redigerte collager i del 2...
Men her er vi hvertfall:
 
 
Juli 2012
Vi skifter kledning og vinduer i veggen ved terrassen. Den får også overbygg over terrassedøren og terrassen får nytt dekke og nytt rekkverk.
Vi rekker akkurat å bli ferdig med terrassen til den siste uken med sol og sommer!

 
Vi  murer et bed oppå terrassen for å skape rom, og dele opp den store flaten.
Vierpære, lavendel, buksbom, strå++ plantes
Fargene på terrassen vår går i blått, sort, rekvedgrått.
Gleder oss til å bruke terrassen for fult nå i 2013!

 
 
August 2012
Det gamle soverommet vårt er blitt Tv-hule.
Vi har hentet frem de gamle tømrete veggene. Så fine med masse hull og sprekker!
For å slippe å ta takene i begge stuene, tar vi kun ut en del av veggen.
Vi er veldig fornøyd med dette, og det blir en lun og koselig "hule" her inne.
 

 
Tv skapet er et genialt møbel!

 
Helge snekrer et lite bord som passer til den nye sofaen i tv-hulen.
Vi fortsetter å snekre ute. En siste, og tre etasjers høy vegg skal få ny kledning, mer isolasjon og nye vinduer.
 
 
September 2012
Vi legger nytt gulv i stuen og tv-hulen.
Denne parketten har vi lagt i resten av huset også.
Enstavs, hvitoljet eikeparkett fra Format gulv på Kokstad.
We love!
 
 
Nytt gulv gjør hele rommet, og vi er veldig fornøyde med nye gulvet.
Stuen blir virkelig helt ny!
Vi fortsetter på veggen vår ute, helt på tampen av sesongen for å drive med snekring og maling ute....



Oktober 2012
 
 
 
Jeg flytter butikken min, Anemone Blomster inn på vårt lokale handlesenter.
Oktober blir travel måned med butikk-flytting og nyåpning og alt det fører med seg.
Veldig gøy når vi endelig er klar for nyåpning med nye varer, nye leverandører og i nye lokaler på Øyrane Torg!
 
 
Vi blir ferdige med siste veggen vår ute, og siste rest av maling foregår i storm og høljeregn under presenning i stillaset. Kaldt og vått og absolutt på tide å bli ferdig med utendørs arbeidet!
Men nå er all kledning som skal skiftes skiftet og malt. Alle vinduer er nye, og mer isolasjon er kommet i veggene.
Vi får hjelp av brother bear noen dager og blir akkurat ferdig i tide til butikken skal flyttes.
 
 
November 2012
 
 
Både jeg og politiet tar begge noen fag og vi sitter med hvert vårt bokberg og nileser til eksamen.
Jeg er supermotivert og synes det er kjempegøy å lese og lære noe nytt!

 
 
 
Desember 2012
 
 
Desember åpnes med nydelig, kaldt vintervær hos oss!
Julestemningen kommer umiddelbart og julen kickes i gang med det samme jeg er ferdig med eksamen!
 
 
Juletreet vårt er en skjev, rar og kjempefin atlaslerk. Som alltid hos oss.


 
Lite juleverksted med venniner blir til juletrær i avispapir.
Så koselig å ta seg tid til å treffes for julemys før jul!

 
Vi virkelig nyter julen i nye huset vårt!
Første året uten blomsterlevringer i butikken min også, og hele familien er SÅ glade for å slippe det megastresset før jul i år.
Jul og utkjøring av blomster i blomsterbutikk unner jeg ikke så mange å måtte holde på med... Og jeg er veldig takknemlig og glad for at jeg endelig har bestemt meg for å si nei takk til den delen av omsettingen og dermed også det som har gitt meg ufattelig mengder stress de siste 8 årene.
Julen hos oss blir dermed totalt fri for julestress!
Vi koser oss med å handle gaver tidlig i desember. Slik at resten av desember kan brukes til julekos hjemme. Kakebaking, julepynting, julefilmer og turer i den kjempefine julesnøen vi har!
 
2012 har vært et veldig produktivt år for oss!
Vi har gjort enormt mye med huset, og endelig rodd i land et mangeåring husprosjekt. Så deilig, og så kjekt å endelig se resultatet og få nyte "nye" huset!
Men vi må jo ha prosjekter... ;) og nå i 2013 venter uteområder, hage og litt takskifte på oss.
Jeg er veldig keen på å lære noe nytt og på noen nye utfordringer, så jeg fortsetter og lese noen fag og politiet fortsetter å samle politipoeng for å klatre i politistigen.
Prosjekter, nye mål og ambisjoner gir meg energi og i 2013 fortsetter jeg med mine!
 
Håper alle har hatt en super start på 2013!
Nyttårklemmer Henriette

2 kommentarer:

  1. Hei på deg:)
    Så kjedelig at det ikke har ordnet seg på bloggen.., men de flotte bildene dine går det helt fint an å se i reprise!!!
    Dere har virkelig vært produktive i året som gikk, og hjemmet deres er blitt en drøm!!
    Snart tid for å bruke den fine nye uteplassen deres også - hurra!
    Vi snakkes litt senere i dag :)
    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  2. Hei Monica!
    Jeg fikk til å laste nye bilder i dag!! Hurra!! Fant ut av det sent i går natt... Irriterer meg i hjel når datating ikke virker... ;)
    Gleder meg til vår og sommer nå jeg! Egentlig elsker jeg jo vinteren og vil kun stå på ski... Men ikke så mye i år. Kanskej fordi vi har 10 grader og regn også... ;)
    Håper Helge har tid å bygge drivhus av gammle vinduer til meg i år... Har så lyst på et slik utenfor kjøkkenvinduet..!
    Vi sees snart på jobb!
    Klem klem

    SvarSlett