onsdag 21. mars 2012

Kjøkkenet vårt er innredet!


Kjøkkenet er innredet!!
Merkelig følelse når jeg stod opp i dag, og kom ut på kjøkkenet... Litt sånn; er dette hjemme hos oss? Jaaaa, det er faktisk det!
Hurra! Endelig, endelig er vi i mål med kjøkkenet!
I går flyttet vi inn alle møbler, alle ting i skap og skuffer, lamper kom på plass++
Var ville tilstander på kjøkkenet i går kveld.... ;) Jeg fløy rundt å ryddet på plass ting og klappet i hendene. Politiet var dødstrøtt og satt helt i ro med bordet og koblet lamper Men jeg klappet for han også, så han slapp det hvertfall.. ;)

Sofa til spisebordet har jeg hatt stående i bassenget over et år.
Så gøy å endelig få den på plass!
Det gamle bordet er et gammelt bakebord. Så fint med masse mithull, nagler rundt kanten, og sprekker mellom bordene.
Jeg har smurt inn bordet med hvitkalket olje fra Møre Tyri. Det ga en litt mer hvit tone enn den litt gulige fargen gammelt tre får. Samtidig er bordet da behandlet og tåler en flekk eller to, uten å se behandlet ut.
Lampene over bordet er fra Nordal.
.

Ingen overskap på vårt kjøkken. Ved siden av kjøleskapet står isteden to høyskap.
De tar unna masse med oppbevaring, og det gir luft og lys over disken uten overskap.
Veggen over disken er fliset med subway tiles.
Vi er veldig fornøyd med denne løsningen!


Kaffimaskinen til Helge er kommet på plass.
Sammen med litt annet stesj... ;)
Lattekopper oppå kaffimaskinen er fra Anemone.


Tolixene hadde vi på det gamle kjøkkenet vårt.
Noen flere måtte skaffes til dette lange bordet....
Vår modell har armlener, og ikke så lett å få tak i.
Tilslutt fant jeg dem hos nettbutikken Lune Hjem.
Veldig glad for det!


Potetbørste i en skål fra Broste


 Skjærebrett i stentøy fra House Doctor, liten melkekartong-mugge fra Selleti, honningsnurrer og blikkboks fra Granit.


Dagslys inn på kjøkkenet er helt fantastisk!
God plass på kjøkkenet er også veldig deilig.
Neste helg blir her jentekveld, gleder meg kjempemasse!!
Så glad for det nye kjøkkenet vårt!
Frokosten min er smootie i en shaker i bilen på vei til jobb.
Men i dag var det ristet skive og juice på nye kjøkkenet.
Lovely!
Litt listining og småplukk mangler enda. I kveld setter vi på sokkelist på kjøkkenet.
Nye badet oppe er også nesten ferdig. I dag, etter jobb skal jeg bytte betongvasken som ble levert med feil hull.
Den veier nesten 100 kg og er ikke akkurat varen du vil ha levert feil, slik at den må bæres inn og ut igjen av bil og huset.... Meg og politiet slepte den med feil hull ut i bilen igjen i går kveld kl halv elve... Djises, så tung!!!
I kveld skal altså den nye, med riktige hull bæres opp trappen til 2 etasje....
Meg, politiet og Brother Bear... Så får vi se hvordan det går... Kan bli spennende...
I morgen kommer hvertfall rørleggeren og kobler på blandebatteriet, da må vasken stå på plass!

Ha en fin onsdag alle sammen!
Klemmer

12 kommentarer:

  1. Halloooo!!! For et kjøkken!!!!
    Lekkert, lekkert, lekkert!! Har rett og slett ikke adjektiv nok ;))
    He, he..skulle vært "flue på veggen" hos dere i går kveld ;) Jammen bra du klappet for politiet også.. så slapp han det ;)))
    Lykke til med dagens betong vask prosjekt!
    Vi snakkese ;)
    Klem, Monica

    SvarSlett
  2. Gratulerer massevis og jeg klapper for dere begge!
    Wow for et vidunderlig kjøkken......og det beste av alt:Jeg skal få se det "live" neste lørdag!! Hurra og snart hurra for deg min venn:)

    Klyp ;)

    SvarSlett
  3. Tusen tusen takk for det Monica! Er veldig gøy nå når vi endelig er ferdige med kjøkkenet. Vi synes det ble så bra, og gleder oss masse til å bruke det :)
    Du og Oda må komme på besøk nå når vi er ferdige... Vi har jo ikke fredagspils på vår jobb, men kanskje vi kan ha en onsdags-brownie hos meg snart... ;)
    Vi sees!
    klem Henriette

    SvarSlett
  4. Tusen takk Camilla!!
    Gleder meg sånn til neste lørdag!!
    Og du, fiiiint bilde av dere fra Mauritius! Se på superstjernene... :) Fine!
    Stor klem på deg søde!

    SvarSlett
  5. Gratulerer ! her klappes det for dere. Vi i villaveien er imponert. Gu så flott. Jeg kunne også tenkt meg å vært en flue sammen med Monica igår kveld ja. heheh...

    Er så glad jeg skal få se det neste helg jeg og. Jippi. Så flott at det bordet kom til sin rett. Det skulle Anne ha sett. Da hadde hun blitt glad.

    Har du nok Mito til bordet ditt? Viss ikke vet du hvor du finner det..

    See U .. Klem fra oss i Villavei nr 1

    SvarSlett
  6. ÅÅÅÅÅÅÅÅH så fiiint!! Herlighet! Så utrolig, fantastisk, superfint! Djiises!! =D Litt morsomt, for eg begynte å klappe når eg såg at du hadde blogget om kjøkkenet !! :P Tihi..
    Onsdagsbrownies høres fantastisk ut!!!! =D Eg stiller LETT! ÅÅÅÅh det blir så spennende å se :D

    Så utrolig gøy at dere ble ferdig med kjøkkenet til bursdagen din. Perfekt timing :)

    Kooooos dere på nye-kjøkkenet!! =D Snakkes på fredag!
    Stor klem!

    SvarSlett
  7. Hei Henriette :)
    Kom over bloggen din her og tenkte jeg skulle
    legge igjen noen ord :) ... og la meg til som
    følger. Så herlig hjem og flott blogg - til
    stor inspirasjon :) Kjøkkenet ble nydelig ღ
    Har sittet å tittet nedover og bakover her nå
    siden du begynte på denne bloggen. Er innom
    den andre bloggen din også å titter, men har
    ikke vært så flink til å legge igjen kommentar
    i det siste... Gleder meg til å følge deg her
    også ღ Ønkser deg en fortsatt fin uke, og snart
    helg :))) Klem fra Mette

    SvarSlett
  8. Hei Margareth!
    Tusen, tusen takk for det!
    Gleder meg kjmpemasse til du kommer på besøk neste helg! Blir så koselig :)
    Ja, tror Anne hadde synes det var kjekt at bordet er i bruk. Hun var veldig opptatt av det bordet. Tror hun kjøpte det på auksjon en gang for lenge siden... Det er så fint! Veldig glad jeg hadde plass til det på kjøkkenet.
    Jeg har masse mito, fikk en hel kanne sist gang. Tok på i går, så må jeg ta på en gang til om to uker. Blir bra!
    Hilse masse til alle i Villavei!
    Så koselig bloggen din er altså! Veldig kjekk å lese :)
    Ha en fin helg, Margareth!
    Stor klem Henriette
    Hilse alle i Villaveien så masse!

    SvarSlett
  9. Hei Oda!!
    Tuuuuuusen takk!!! Er så gøy når du synes det er så fint :) Jeg løper rundt å klapper hele tiden om dagene... ;)hehe.. I går var Håkon borte hos oss, vi bar vasken på plass.. Da stod vi alle tre å klappet når den var kommet på plass... Jeg har lært de interiør-besvim så fint-klappingen :)
    Åååå, gleder meg til dere skal komme på besøk! Etter påsken kanskje... da er vi sikkert ferdig oppe også...
    lager en liten liste til deg her på jobb til i morgen, nytt log in på bring...
    Vi snakkes i morgen!
    Stor klem Henriette

    SvarSlett
  10. Hei Mette!
    Tusen takk for det! Så kjekt å høre! Veldig gøy at dere finner denne bloggen min også :)
    Og så klart veldig kjekt med en liten kommentar... :)
    Har vært innom deg husker jeg... Skal ta meg en tur igjen nå!
    Ha en kjempefin helg!
    klem Henriette

    SvarSlett
  11. Så stilig kjøkken, synes det er så fint uten overskap. Men lurer på hvor du har glass og kopper hen?:)

    SvarSlett
  12. Hei Frk. Hansen!
    Takk for det! Det blir veldig luftig og lyst uten overskap. Vi har masse av oppbevaringplass likevel. Ved siden av kjøleskapet står to høyskap med skuffer inni, disse tar unna mye mer kjørler og mat enn overskap ville gjort. I de brede skuffene ved siden av vasken har vi glass, kopper og fat både til frokost og middag. De skuffene tar mye, og er jo mye mer praktisk enn skap der mann ikke får tak i det som står bakerst...
    Om du kikker i de andre innleggene som ligger under etikketen "kjøkken" ser du kjøkkenet fra flere vinkler, og da også disse høyskapene.
    Ha en så fin dag videre!

    SvarSlett