mandag 25. mars 2013

Bursdagshelg og hjemmelaget sitronfromasj





Nydeligste palmehelgen her hos oss!
Fineste påskeværet på årevis jo!
Selv om jeg vrir meg i ski-abstinenser i år, koser vi oss veldig med fine været her hjemme.
Turer i skogen, varmt på terrassen, skrive oppgave og lese til eksamen ute i solen med teppe i stolen.
Lovely!
 
 Denne helgen har det dessuten vært bursdagshelg.
På fredag var jeg i bursdag til skjønne Camilla-Blomst. Tusen takk for en så utrolig koselig kveld Camilla!
Lørdag og søndag har vi feiret min bursdag her hjemme.
Lørdag med luksus-slapp-av dag med Helge.
Lang frokost, alle ærendene mine løpt, bilen min plutselig nyvasket, tur i skogen, fineste gaven :) god middag og brettspill om kvelden for å dempe hytte-ski-påske-spill-savnet mitt... ;)
 
I går var det bursdag med mamma, pappa og brother bear her hos oss.
Fikk så mye fine gaver at jeg ble helt flau... Alt jeg hadde ønsket meg + litt til...
Tusen takk!! :)
Hjemmelaget sitronfromasj er fast tradisjon i påsken hos oss og i går laget jeg påskemiddag med lammestek og sitronfromasj til dessert :)
 
 

 
 
 
Denne fromasjen er bare helt utrolig luftig og frisk!
Har vært en stor favoritt og fast tradisjon hos oss i alle år.
Jeg har arvet oppskriften av mamma. Synes det er veldig kjekt å ta vare på gode tradisjoner som jeg er oppvokst med.
Jeg har laget et tynt lag med sitrongele på toppen denne gangen.
 ( kjøles helt ned og helles forsiktig over når fromasjen er helt stiv) 
Pyntet med oppskåret gele, sitronskiver og litt revet sitronskall.
 
 
Håper alle nyter påsken og SOLEN om du er på fjellet eller hjemme!
:)

8 kommentarer:

  1. Å den så helt lekker ut min venn!
    Jeg som skal kjøpe meg sitrontre og alt.....hi,hi

    Ja,tusen takk for sist,så kjekt å ha deg der må vite!
    Så kjekt at du har kost deg på din bursdag og !

    Solen skinner og skinner.....Herlig altså!

    Vi sees sweet pumkin :):):)
    Kiss kiss

    SvarSlett
    Svar
    1. Så klart du må ha sitrontre i ditt nydelige lysthus!
      Håper dere koser dere med påske og strålende vær!
      Vi sees søde :)
      Klem klem

      Slett
  2. Nam det såg bare så godt ut:)ønsker deg ei forsatt fin påske og jammen er det flott med sola som skinner:)må nytes!
    Ønsker deg ein flott kveld!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er veldig god... Et bra tips til påskedesserten... :)
      God påske til deg også! Nyt solen!!
      Klem

      Slett
  3. Dette såg deilig ut Henriette !!
    Sitronfromasj er en stor favoritt hos meg, s
    å kanskje oppskriften din må prøves :)))

    Været vi har er bare helt utrolig deilig !!
    Dette er påskevær jeg husker vi hadde som barn...
    Dagsturer til Kvamskogen i strålende sol,
    og solbrente fjes som ble glodvarm utover kvelden :)))

    Vel overstått bursdag :)
    Gavene du fikk, var helt sikkert fortjent !!

    Nyt været, studiene dine og påsken :)
    Klem Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! :)
      Sitronfromasj er så frisk og lett dessert, en desidert favoritt her også :)
      Ja, været er helt nydelig fantastisk nå! Heldige dere som får tatt turer til Kvamskogen :) Ski og fjell er jo bare drømmen i slikt vær.
      Ha en så fin påske videre! Nyt solen!
      Klem Henriette

      Slett
  4. ÅÅÅ så deilig den så ut.
    Namm altså.
    Ja dette været er så herlig. Jeg har fått masse enegi idag og ryddet hele huset, ja i alle rom. Puh... og tilslutt ble jeg så svimmel at jeg måtte sette meg ned å hvile meg litt.

    takk for sist det var så utrolig koselig , som alltid.;)
    Jeg ønsker deg en herlig påske med masse kos og snop.
    Klem Margreth

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Margareth!!
      Hehe... Ja en får masse energi av dette været! Er bare så deilig med sol :) jeg har sittet ute på terassen og skrevet oppgave og har fått masse fregner allerede, love it! :)
      Ha en ¨så fin påske i Villavei! Kos dere masse alle sammen :)
      Stoor klem på deg søde

      Slett