fredag 17. august 2012

Kanelsnurrer til å dø litt for...


Jeg har skrevet om disse kanelsnurrene her på bloggen før men
en så god ting som disse kan ikke gjentas for ofte....
Om du tror du har smakt luftige boller bør du samenligne med disse..
Oh my...!

De tar litt tid å lage, de skal eltes mye og heves lenge.
Men det er der luften kommer inn, og de er vel verdt å vente på...
Du bør også ha en kjøkkenmaskin til eltingen...



Gjæren skal ikke løses opp før den puttes i maskinen. Den jobben gjør eltekroken.


Jeg bruker glassbollen til Kitchen Aiden, den er litt større enn stålbollen som følger med.
Etter 1,5 times heving er det absolutt å foretrekke den litt større bollen... ;)





I dag hevet mine litt ekstra, så de ble så luftige at de ikke kunne ligge oppå hverandre for da trykker de hverandre flate...!
Neste søndag det regner er dette en fin søndagsoppskrift!
I dag har jeg hatt et tonn med papirer og slikt jeg måtte ta meg av. Da passer også denne oppskriften. Den elter og hever seg mellom slagene... ;)

Ha en fin helg alle sammen!
Bak noen kanelsnurrer og bli overbevist du også... ;)
Klemmer!

8 kommentarer:

  1. Jepp! Skal testes i morgen!! De så kjempegode ut! God helg :))

    SvarSlett
  2. Å min due!
    Du er bare sååå heldig som har en så fin kjøkkenmaskin....du vet...me like!
    Og DET vakre kjøkkenet ditt som jeg er så heldig og får besøke avogtil..me like det også veldig godt!
    Så gode de snurrene så ut....ja,me like ALT som er søtt du vet...hi,hi.
    Så da liker jeg jo deg også min søte venn.

    God helg og smileblunkefjes med klæmmmm!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for herlig kommentar søde!!
      God tirsdagskveld til deg og gutta!
      Stooor klæææm og blunkesmilefjes med solbrilla på... ;)

      Slett
  3. Hei!
    Syns det hjemmesnekrede salongbordet ditt var veldig tøft! Har du/dere lyst til å dele fremgangsmåten??

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei!
      Jeg kommer ikke inn på bloggen din, så jeg bare svarer deg her.
      Salongbordet er laget av tre brede og tykke planker som vi har skåret til på mål. Våre er 5 cm tykke.(Velutstyrt byggevarehandel kan kanskje skaffe) Plankene er kappet på langden vi ønsket på bordet og høyden vi ønsket. Hjørnene gjærdes 45 grader, og settes sammen med lim og skruer. Hull til skruene bores og forsenkes først. Vi har også lagt en lekte på innsiden opp i hjørnet som skruene skrues i. Det er viktig at det blir saget bent og nøyaktig, ellers vil ikke hjørnet bli fint. ( her kan man fikse litt med pussepair og sparkel...) Skruehullene som er senket sparkles i før bodet males. Hjørnet som er gjærdet pusses lett med sandpapir slik at ikke blir en skarp kant.
      Hyllen under bordet har vi laget litt smalere enn selv bordet. Hyllen består av tynnere planker som vi har satt sammen og som ligger på lekter som er enda smalere igjen, slik at disse ikke synes når man sitter ved bordet.
      Vi malte innsiden av plankene før vi satte det sammen, slik at når plankene tørker og sprekker fra hverandre er det hvitt og ikke trefarget som kommer til syne... Vi grunnet og malte bordet med to strøk.
      Lykke til! :)
      Henriette

      Slett
  4. Nydelig!! Jeg bruker samme oppskrift ;)

    SvarSlett