lørdag 5. mai 2012

Vårnytt på bordet vårt


Vårnytt og fresht på bordet vårt denne helgen...
Sølvlysestaker fra Day er alltid en favoritt.
Jeg elsker mine og bruker de overalt i huset.
På hyller, på spisebordet, på salongbordet i vinduet...


Denne store er ny og bursdagsgave fra morfar.
Har ønsket meg den hver bursdag i mange år.
Nå har endelig morfar slåttt til... ;)
Så fin!!!


Bordet vårt, som Helge har snekret har tørket godt opp og spukket mellom bordene.
Det blir finere og finere med tiden.
Vi holder på å lage tv krok i stuen vår. Der trenger vi et lite salongbord.
Tenker vi snekrer et likt som dette bare mindre.
Både jeg og Politiet er veldig fornøyd med dette :)


Duftlysene fra Tine k har en deilig duft til en ok pris...


Sånn her ser det ut i andre enden av stuen vår...
Her var soverommet vårt før. Vi har saget ut en del av veggen. For å slippe å ta begge takene gjør vi det på denne måten, istedenfor å rive hele veggen.
Her inne blir det tv krok.
Veggen som vinduet står i er en gammel tømret vegg. Vi har plukket av alle lag med plater og panel.
Nå er tømmerveggen pusset og grunnet.
Så skal den få noen strøk med kritthvit matt maling.
Når vi er ferdig å male her inne, legger vi nytt gulv i hele stuen.
Blir bra!
Tror det kommer til å bli koselig her inne.. En liten tv-hule på en måte... ;)



Travell, travell helg denne helgen.
Travelt på jobb. Så skal vi i to konfirmasjoner.
Lørdag etter jobb til min kusine. Søndag morgen reiser vi til Hardanger i konfirmasjon til Helge sin niese.
Bunadene er klare og vi gleder oss til å treffe familiene våre :)

Ha en fin helg alle sammen!
Klemmer

10 kommentarer:

  1. Så fiiint! Ha en flott helg og god tur ;) Mona.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det Mona!!
      Kjempegod helg til deg også :)

      Slett
  2. Å så herlig skjønning.
    Gøy å se gyps eller brudeslør igjen også!
    TV kroken kommer til å bli perfekt som resten av villaen....:)
    Nydelige bilder alle sammen!

    Kos Dere massevis i helgen.


    Vi sees plutselig du søde!
    Klem klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Camilla!!
      Ja, sant det er gøy meg gyps igjen... Det er så fint med kun det i en vase synes jeg. Ikke sammen med roser i en krystallvase med sitronbrus... ;) hehe..
      God helg til deg og gutta dine!
      Stor klem

      Slett
  3. Nydelige bilder,brudeslør er ein flott blomst,er så dekroativ:)
    Ønske deg ein flott lørdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Brudeslør er faktisk veldig fint igjen, etter gammelt... :)
      Ha en så fin helg videre!

      Slett
  4. God mandag ;)
    Så fine bilder, vårlig og fresht!
    Så super gave fra morfaren,...flink han ;)))
    Tenker dere var et flott syn i helgen, både du og politiet, med fine bunader på!!
    Ønsker deg en riktig glad mandag ;))
    Klem, Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Monica!
      Ja,morfaren er flink... ;) Han kliner plutselig til med en Day lysestake... ;)
      Var veldig kjekt i helgen. Gøy når både Helge og jeg har bunad.
      Ha en så fin dag,så sees vi på torsdag!
      Klem Henriette

      Slett
  5. Hei skjønne deg, så koselig å se disse fine bildene.
    Herlighet så fint og flott. Alt var fint.
    Og så er jeg misunnelig på stuebordet ditt.. Tenk å ha et sånnt fint bord, laget av mannen sin.
    Og så håper jeg dere hadde en fin helg. Dere var sikkert helt nydelig i bunad.

    Og så fin gave fra morfar:) snille han.

    Gleder meg til å se tv stuen.
    Men mest gleder eg meg til å se deg på Fredays snart. :):)
    Eg kan på torsdag.

    Klem

    Nå MÅ vi treffes på Fridays. Eg kan på torsdag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei skjønne, gode Margareth!!
      Takk for det! Ja, morfaren er snill :)
      Jeg er veldig glad i bordte som Helge har bygget. Helge er ganske mye Yngve altså... Litt morsomt at både du og jeg har funnet oss hver sin "yngve" slik vi alltid har ønsket oss... :)
      JAAA, jeg er med på Fridays!! Torsdag kan jeg! Hurra!!! Melder deg, så avtaler vi når klokken. Jippi, nå har jeg noe å glede meg til i flere dager :O)
      Stor klem og kiss på deg søde!

      Slett