tirsdag 28. februar 2012

Eames stoler


Før vår aller, aller beste mormor døde for 1,5 år siden fikk alle vi barnebarna en konvolutt der det stod ; stor klem fra mormor. Jeg ville bruke konvolutten på noe som varer evig, noe som aldri går av moten.
Noen som er fra mormor og som jeg alltid husker henne når jeg ser på.
Jeg har lurt og tenkt helt til nå...
Mormor var kvalitesbvist, hadde god estetisk sans og likte å kikke i interiørblader.
Charles og Ray Eames stoler med eiffel ben har jeg leeenge ønsket meg.
Eames designet stolen i 1948. Nå, 64 år senere er den fremdeles superhot!
Den har en perfekt design, har god sittekomfort og er helt tidløse.
Derfor lever den evig!
Derfor brukte jeg konvolutten med klem fra mormor på 4 slike stoler.
Derfor er jeg ekstra glad i disse stolene, de er faktisk fra mormor.
Derfor smiler jeg når jeg ser de i spisestuen fordi de er så utrolig fine og fordi jeg har fått de av mormor og de minner om henne.
 Derfor :)


Spisestuen vår har hatt en mini-makeover i forbindelse med ombyggingen av resten av huset.
Ene veggen i spisestuen fikk flyttet en dør og fjernet andre dører. Dermed måtte den veggen plates på nytt.
Da ble det maling av hele spisestuen. Både tak og vegger er malt kritthvite. Nye lister er på plass.
 Nye lamper fra Tine K er kommet på plass over spisebordet.
Elsker disse lampene!
Og Eames stolene er på plass rundt bordet :)


Glass og kurv sammen på bordet
Gode kontraster



Vi skal legge ny parkett her slik at vi får samme gulvet i alle stuene og på kjøkkenet.
Døren mellom pianoet og skapet går inn til nye kjøkkenet vårt.


Ha en fin dag alle sammen!
Etter jobben i dag skal jeg og Politiet tømme bilen min for boss.
 (Varebil er igrunn helt nødvendig med et slikt prosjekt som vårt..)
Så blir det listing i hallen, kjøkkenet og i trappen. + maling. Vi ser hvor langt vi kommer før det er natt...

Vi sees!
Klemmer


3 kommentarer:

  1. de stolene er bare sååfine... Ønsker meg noen jeg og ;)
    Flott å ha som minne etter din mormor...

    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Så koselig med gode minner etter din mormor.
    Jeg arvet litt nips etter min kjære mormor og selv om det er 22 år siden hun døde,så lever på en måte mormor videre i tingene som jeg er så glad i.
    Det blir bare så super stilig hos Dere Henry.
    Gleder meg til å komme på besøk.
    Sees i morgen da.
    kiss and love,Camilla

    SvarSlett
  3. Pink sapphire is becoming increasingly popular as an alternative for diamond in engagement rings and bridal jewelry. Pink Tourmaline Pink tourmaline is one of the most popular jewelry gemstone today. Pink tourmaline comes in all the same shades as pink sapphire and spinel, but at more affordable prices - and untreated in most cases. Many would even assign.
    Diamond Earrings
    mens watches
    shoulder bags

    SvarSlett